دوشنبه


بدو كه روز كوتاهه

پائيز آخر راهه

هندونه رو آوردي؟

جوجه هاتو شمردي؟

زمستونه از فردا

مبارك باشه يلدا

۳ نظر:

میرمحمد گفت...

من دارم جمعه می رم، فکر نکنم دیگه همدیگر رو ببینیم... منو فراموش نکن و به خاطر تمام بدی هام منو ببخش...

از طرف پاییز - یلدا مبارک

پستت مثل همیشه قشنگ بود. پستای قبلی رو هم خوندم. سخنان مرحوم شریعتی در مورد سیدالشهدا بسیار زیبا بود.

میرمحمد گفت...

سلام رسپینای همیشه سبز. من که جایی نمیرم پایین متنو نخوندی. نوشتم: از طرف پاییز. در واق اشتباه شد. چون یلدای امسالدیشب یا پریشب بود باید می نویشتم مثلا دوشنبه. راستی دروغای این مردک عوضی همه ی جوونا رو سرخورده کرد. مثلا: در ایران کسی نداریم که محتاج نان شب باشه. حالا گور بابای دروغاش، اینکه می خوان توو آثار امام بازنگری کنن (دولت تحمیلی) یا اینکه میگه می خوام از اروپا (فقط انگلیس و نه روسیه) غرامت جنگی بگیرم... دارم منفجر میشم.

ناشناس گفت...

اکبر گنجی :
دوم- صعود اخلاقی: از نابرابری منابع کمیاب قدرت،ثروت،معرفت و منزلت سخن گفته شد. اما وضع فضائل و رذائل اخلاقی چگونه است؟ آیا اخلاق هم منبعی کمیاب است؟ به تعبیر دیگر، آیا عمل به فضائل اخلاقی از سوی یک فرد یا گروه مانع عمل به فضائل اخلاقی از سوی دیگر افراد و گروه هاست؟ روشن است که چنین نیست. راستگویی یکی، مانع راستگویی دیگری نیست. امانت داری یک گروه، مانع امانت داری دیگران نمی شود. بخشش یکی مانع بخشش دیگری نیست.


آیت الله منتظری برابر آیت الله خمینی قرار گرفت، اما هیچ گاه در این رویارویی فضائل اخلاقی را زیرپا نگذارد. رویارویی او با آیت الله علی خامنه ای هم از این نظر قابل تأمل است. نقدهای آیت الله منتظری موجود است، هیچ نوع اهانتی در آنها وجود ندارد. اما آیت الله علی خامنه ای در مواجه ی با آیت الله منتظری بدترین اهانت ها(منفور، مطرود،خائن،معمم ساده لوح، آدم بیچاره و مفلوک ،ورشکسته ی سیاسی، ضربت خورده ی انقلاب، تو دهنی خورده ی از بسیج، ناجوانمرد، نادان و نفهم،و...) را نسبت به ایشان به کار برد[1]. این چنین بود که او صعود کرد و این سقوط. علی خامنه ای بود که سال ها آیت الله منتظری را به خاطر یک سخنرانی انتقاد آمیز در بیت اش زندانی و او را از دیدار با دیگران محروم کرد.


علی خامنه ای در رحلت آیت الله منتظری سقوط خود را بیشتر نشان داد. از پیام او به مناسبت درگذشت آیت الله منتظری و نیش زدن های صریح به مرجعی که به رحمت خدا پیوسته است، تا اعزام چماق داران برای اشغال مسجد اعظم قم و ممانعت از برگزاری مراسم ختم آن بزرگوار. بدین ترتیب بود که خامنه ای کینه ی عمیق و سقوط خود را عیان ساخت. چماق داران او شعار می دادند:"این همه لشکر آمده،به عشق رهبر آمده".